Publicidad y Mercadeo

URI permanente para esta colección

Examinar

Envíos recientes

Mostrando 1 - 5 de 77
  • Ítem
    La ilustración y la creación de personajes como ponteciador en campañas publicitarias: estudio de caso aplicado a imago festival.
    (2024-09) Zambrano Molina, Anderson David; Mora González, Edison Javier
    Este estudio contempla el papel de la ilustración como potenciador de campañas publicitarias a partir de la creación de personajes, centrándose en la percepción y conexión emocional que se genera con el público; como caso de estudio se analiza la línea grafica de Imago Festival, explorando cómo la ilustración aplicada en este evento contribuye a la identidad visual y al impacto de las campañas publicitarias La investigación cuenta con un enfoque cualitativo con el objetivo de realizar una recolección de datos para explorar a profundidad distintas percepciones, opiniones y practicas relacionadas con la implementación y uso de ilustraciones aplicadas a campañas de publicidad; el análisis de esta información brinda como resultado patrones y tendencias a nivel conceptual que se pueden implementar en diferentes elementos, brindando una comprensión más detallada de su influencia aplicada en el mercado.
  • Ítem
    ADVOCATUSAPP
    (2024-08) Romero Sánchez, Martha Alexandra; Roa Wilches, Karen
    Este proyecto de investigación se propone como una respuesta innovadora a la necesidad urgente de mejorar el acceso a los servicios legales en Colombia. El objetivo es desarrollar una plataforma tecnológica que facilite la interacción eficiente y transparente entre abogados y clientes potenciales. La APP incorpora herramientas avanzadas de gestión de casos, seguimiento de procesos y comunicación directa, apoyada por tecnologías emergentes como la inteligencia artificial (IA) y el aprendizaje automático (ML). Estas innovaciones no solo permiten un asesoramiento preliminar para los usuarios, ayudándoles a comprender mejor sus necesidades legales antes de contactar a un abogado, sino que también mejoran la eficiencia y precisión de los abogados en la gestión de un mayor volumen de casos. Advocatusapp busca transformar el acceso a la justicia en Colombia, contribuyendo a reducir la congestión judicial y mejorando la accesibilidad del sistema judicial en general. Al realizar un análisis a la demanda del mercado, se identifican las características necesarias de la aplicación, y desarrollo de una estrategia integral de marketing para promover su adopción. La investigación se basa en metodologías tanto cuantitativas como cualitativas, dirigidas a usuarios y abogados en Bogotá entre los 25 a 35 años de Usaquén, para asegurar que la solución propuesta sea práctica y efectiva.
  • Ítem
    Consumo de fast fashion como influencia emocional en mujeres jóvenes de Kennedy desde pandemia.
    (Fundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá., ) Celis Cardenas, Laura Valentina; Martínez Carreño, Valentina; Roa Wilches, Karen
    In Colombia, a significant increase in the acquisition of clothing has been observed since 2020 compared to years before the pandemic, according to the Diario La República, where they state that fashion consumption in the country reached $27.7 billion in 2021. , 21% more than in 2020 and 5% more than in 2019. Clothing sales increased significantly compared to the previous year, and now shopping is also considered a “therapeutic factor.” since they generate feelings of self-care, reward, distraction, relief, social connection and help overcome negative emotions. This has led to more compulsive and impulsive behavior in women and this pattern of consumption has a significant impact on the environment. The mass production of fast fashion garments requires a considerable amount of natural resources, such as water, energy and chemicals. Additionally, many of these garments are made from synthetic petroleum-derived materials, such as polyester, which has a negative impact on the environment during their production and release of microplastics into the oceans when washed. Additionally, accelerated production generates a large amount of waste and greenhouse gas emissions.
  • Ítem
    Narrativas Trasmediales en el Marketing Digital del K-pop: influencia en la Generación Z de Bogotá.
    (Fundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá., ) Mendieta Amador, Daniela Valentina; Cárdenas, Ricardo
    This investigation investigated the articulation between the South Korean government and powerful companies in the music industry to excel globally after different unfortunate events that occurred in South Korea. Starting from this point, the investigation delved into the Korean pop industry known worldwide as K-pop, analyzing its promotion strategies in terms of digital marketing and the use of transmedia within them. These analyzes correspond to the year 2021, taking into account the time and the health situation that the world had recently gone through, in turn, focused on a target audience which is Generation Z, and who, due to their direct exposure to social networks and the internet, favorable findings were obtained for different fields within the economy and cultural development of the Colombian capital.
  • Ítem
    Los cuentos que nos echan las marcas: desarrollo de narrativas transmedia desde el caso de influencer colombiano Juanda Bogotá Colombia 2022
    (Fundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá., ) Ardila Beleño, Karen Lorena; Téllez Morales, German Dilvaldo; Cardenas Cabezas, Ricardo Yezid
    Brands are present in the daily lives of human beings, constantly influencing the development and decisions they make. For a long time, brands have had ambassadors for their image, from characters such as the cowboy for Marlboro cigarettes, Mickey Mouse for Disney, to the use of celebrities or iconic figures, which give brands recognition. In the current paradigm and With the new technological implications, we have the influencers, who, according to the current definitions of the Spanish language, are people of influence that stand out in a social network or other communication channel and express opinions on a specific topic, people who exert a great influence on many people who know him. Therefore, this research seeks to distinguish the way in which transmedia narratives are used to generate engagement, taking Colombian influencer JuanDa as a case study. Identifying the most common types of narratives in digital content , clarifying that it is a narrative, transmedia, and engagement, in order to show the strategies used by this influencer. encer, and how they manage to influence and enter into the imaginary of their consumers, to generate an approach or conjecture on whether this will continue to be the way to attract and capture the public's attention organically and emotionally, in the Bogotá audience.