Examinando por Autor "López Giraldo, Andrés"
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- ÍtemAnálisis de las estrategias de marketing político utilizadas en las campañas electorales de los jóvenes Donald González, Guillermo Sánchez y Yuly Acuña diputados elegidos en el año 2015 para la Asamblea Departamental de Boyacá(Fundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá., ) Ramírez Barrera, Iván Felipe; López Giraldo, AndrésThis research analyzes characteristics of the political campaigns of young candidates between the ages of 18 and 28, for the 2015 elections before the Departmental Assembly of Boyacá-Colombia. Of the 16 deputies elected by popular vote, for this four-year period, three are included in this age range. All of them come from different political parties and municipalities of the department. The communication, advertising and media strategies used by each of the candidates to reach their public objectives is the basis of this research. Likewise, the type of message and the channels they will use to communicate, the profile of the candidates were studied. , pre-election leadership processes, task forces and political coalitions.
- ÍtemLa efectividad de los jingles y su poder de recordación(2017) López Giraldo, Andrés; López Giraldo, Andrés [0000-0002-4734-2863]A través de un estudio exploratorio mixto se buscaron los jingles más recordados en comerciales y cuñas de los años 80 en Bogotá. Finalmente, se revisó su estructura para identificar elementos y relacionarlos con los conceptos de efectividad y recordación. Como principal hallazgo aparece el jingle como componente sonoro más importante para la recordación de la publicidad de tal époc
- ÍtemHumor en publicidad televisiva en Colombia: incidencia en la recordación y factores asociados(2020) Palacios Chavarro, Janneth Arley; Marroquín Ciendúa, Fernando; López Giraldo, Andrés; Marroquin Ciendúa, Fernando [0000-0002-2213-4566]; Palacios Chavarro, Janneth Arley [0000-0001-5504-4455]Este artículo analiza la incidencia del humor contenido en anuncios televisivos. Asimismo, se examinan aspectos como la recordación de los anuncios y factores asociados como el producto, personajes, situación, historia (relato), entre otros; se analiza la gracia o el humor percibido por cada anuncio y la importancia del uso del humor en la publicidad. Para este propósito se aplica un enfoque descriptivo y exploratorio y se utilizó el análisis estadístico como herramienta; el estudio busca establecer los factores asociados al recuerdo a partir del contenido humorístico de un conjunto de anuncios televisivos colombianos de finales del siglo XX. Los resultados constatan que el humor es un elemento clave para generar un estímulo a la recordación de la marca y del comercial, a lo largo del tiempo y también se evidencia la posibilidad de que los anuncios superen el objetivo publicitario para producir otros significados en los consumidores más allá de la promoción de la marca, producto o servicio.
- ÍtemInfluencia de las fake news en twitter sobre políticos colombianos polémicos: Gustavo Petro y Álvaro Uribe, en la percepción de jóvenes en Bogotá(Fundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá., ) Mora Parra, Daniel Alberto; Ramírez Castañeda, Laura Dayan; Sánchez Martínez, Eliana Camila; López Giraldo, AndrésIn this degree project, the influence of social networks and especially Twitter, which are a source of false news propagation, is analyzed, taking greater force when it comes to politics. To establish how this social network moves with respect to disinformation content in Colombia with two of the most relevant political leaders in the country, the analysis was carried out, on the one hand, of Gustavo Petro representing leftist movements and in another place, Álvaro Uribe Vélez as a right-wing leader. In the development of the study, the influence of false news that circulates on Twitter on controversial politicians Gustavo Petro and Álvaro Uribe is analyzed, specifically, on the perception that young people between 18 and 25 years of age have of Bogotá and on the political content they consume. On the other hand, it was determined how the population under study identifies false news and how these same functions the image that the community has about the two characters in question. This was carried out through a descriptive methodology with a qualitative approach. One of the most relevant findings when conducting the study was that the interviewees assured that their perception is changing regarding the image of the opponent according to their political ideologies; For example, some of the interviewees related to the left assure that false news about Gustavo Petro increases in some way the negative view of the opposite side, that is, of the right-wing party (Álvaro Uribe), and vice versa.