Browsing Especialización en el Arte en los Procesos de Aprendizaje by Title
Now showing items 21-40 of 430
-
El arte como aliado pedagógico, en el proceso de enseñanza y aprendizaje del logro académico "crisis de la adolescencia" del primer periodo, de la asignatura Proyecto de Vida, en el grado 7°b del Colegio Liceo de los Andes, en Cota, Cundinamarca
The present work has as its main theme how to teach the crisis theme of adolescence of the life project subject, generating learning significant in the 7B students of the Liceo de los Andes school in Cota, Cundinamarca. ... -
El arte como elemento mediador en la adquisición de conocimiento en el ámbito matemático para estudiantes de 10° y 11° de la IED república de Colombia
The teaching of mathematics should use all possible resources in order to facilitate their learning, but should mainly remain in the student as a useful, interesting and enjoyable activity. The proposed intervention is the ... -
El arte como estrategia lúdica para mejorar la atención en estudiantes de primera infancia de la institución Educativa Luis Antonio Escobar del Municipio de Villapinzón- Cundinamarca
The present disciplinary intervention proposal was developed to create a playful strategy, through art, using children's rounds to improve attention in early childhood students of the Luis Antonio Escobar Educational ... -
El arte como estrategia para consolidar el proyecto UOASAR en los estudiantes de la sede Jesús Obrero de la Institución Educativa Nuestra Señora del Palmar de la ciudad de Palmira
Project banner of the educational institution “Nuestra Señora del Palmar”, its importance affects in the formation of habits healthy, the promotion and practice of values in seeks of the coexistence social and classrooms ... -
El arte como estrategia para favorecer el trabajo cooperativo y el reconocimiento de las emociones en los niños del curso 103 del Instituto Pedagógico Nacional (I.P.N)
The present proposal is proposed to work with the children of the 103rd grade of the first grade, together with the head teacher and a special education teacher to strengthen the emotions that are generated from cooperative ... -
El arte como estrategia para mejorar la comunicación en estudiantes con Trastorno del Espectro Autista
The present disciplinary intervention proposal was developed with the intention of improving communication in five primary school students diagnosed with autism spectrum disorder (ASD) from the City of Eben Ezer ... -
El arte como estrategia pedagógica para el fortalecimiento de las habilidades comunicativas en lengua propia en el centro Etnoeducativo rural bilingüe Camëntsá de Mocoa
Genanguimian uatsjendayegbe tsabian chamatatsjimye bengbe oyebuamnayan, ndoñe cha ndotsam begbe uman palabra y caba baite vid chamuisobomñam cabengca. Ndoñe chandotsam bengbe uman palabra desde escuelocan, yebnocam ... -
El arte como estrategia pedagógica para mejorar la convivencia en los estudiantes del grado transición 2 de la sede Pablo Emilio
The purpose of the research is to analyze the coexistence of Grade Transition 2, of the INEM Institution, School Pablo Emilio Caicedo, of the city of Santiago de Cali and from the results, a pedagogical strategy was designed ... -
El Arte como experiencia para mejorar la atención dispersa y la expresión corporal en niños del grado cuarto del Colegio María Reina de la ciudad de Cúcuta
The educational intervention project is applied to a population of 15 boys and girls with an age range between 8 and 10 years old, corresponding to the 4th grade of elementary school. between 8 and 10 years old, corresponding ... -
El arte como expresión pedagógica para la sana convivencia escolar en el curso 605 del I.E.D. Alfonso Reyes Echandía de la jornada tarde
The present manuscript was elaborated within the methodological parameter practical theory, in arts area. Base on the problem How to stimulate the processes of coexistence in 605 course of IED Alfonso Reyes Echandia school- ... -
El arte como facilitador de la expresión y la comunicación en el adulto mayor
Sixty older adults coexist at the “Casa del Mendigo” Elderly Welfare Center, in the city of Palmira Valle, among men and women of scarce resources, which are cared for by lay Vincentians committed to the work to help the ... -
El arte como facilitador en procesos de convivencia ciudadana en adultos víctimas de desplazamiento forzado en el Asentamiento Brisas del Venado de Neiva
This disciplinary intervention project is aimed at promoting citizen coexistence through art, specifically plastic arts, music and theatre in adult victims of forced displacement who live in the Brisas del Venado Settlement ... -
El arte como herramienta de formación integral para el saber y el ser en la jornada extendida del Colegio OEA IED
This research proposal addresses the prevention of social and social problems of the students of the OAS IED College, through the implementation of a complementary school day focused on a comprehensive curriculum that ... -
El arte como instrumento para el desarrollo de habilidades gráfico motoras y creativas en niños de 5 a 10 años
This work addresses the plastic arts such as drawing and painting so that each child who participates in the workshop can develop creative, graphic-motor and cognitive skills. the workshop can develop creative, graphic-motor ... -
El arte como mediador de un aprendizaje significativo dentro de un modelo de educación tradicional en el Jardín Infantil El Refugio del Saber con niños de 3 a 5 años
This research work begins as a first approach to intervention in preschool training based on traditional education, with children between 3 to 5 years of the Kindergarten The refuge of knowledge, located in the municipality ... -
El arte como medio fundamental para fortalecer la autonomía y el desarrollo socio afectivo
This project describes the experience of pedagogical work, given from the reading of an educational and social scenario, from which arises the need to strengthen the autonomy and socioaffective development from the creation ...