Show simple item record

dc.contributor.advisorFlorez León, Javier Alejandro
dc.creatorRamírez Joya, Juan Manuel
dc.creatorContreras Bedoya, Carina Mayerly
dc.date.accessioned2022-09-05T18:49:12Z
dc.date.available2022-09-05T18:49:12Z
dc.date.created2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11371/5046
dc.descriptionSince there is no adequate methodology that allows the reception of equipment in a detailed manner, with the technical, administrative parameters that guarantee a reliable receipt of the real state of the equipment in the company AQUATEC SOLUCIONES HIDRAULICAS SAS. It is required to design a management system that includes all the technical, administrative and human aspects, framed in the operation of the company AQUATEC SAS. This change in the implementation of the management system will provide important value for the start of operations, since by objectively integrating the needs and status of the equipment in real time, they will allow decisions to be made in the management of the resources necessary for the equipment maintenance and commissioning. By carrying out the proper reception of hydropneumatic equipment, it allows strengthening the relationship of trust with customers, since by having an integral system, they will become more aware to carry out preventive or corrective maintenance, with a certain frequency, including costs within their budgets. and projections.spa
dc.description.abstractDado que no existe una metodología adecuada que permita la recepción de los equipos de forma detallada forma, con los parámetros técnicos, administrativos que garanticen una recepción fehaciente de los estado de los equipos en la empresa AQUATEC SOLUCIONES HIDRAULICAS SAS. Se requiere diseñar un sistema de gestión que incluya todos los aspectos técnicos, administrativos y aspectos humanos, enmarcados en el funcionamiento de la empresa AQUATEC SAS. Este cambio en el implementación del sistema de gestión proporcionará un valor importante para el inicio de operaciones, ya que al integrar objetivamente las necesidades y el estado de los equipos en tiempo real, permitirán tomar decisiones en la gestión de los recursos necesarios para la mantenimiento y puesta en marcha de equipos. Al realizar la adecuada recepción de los equipos hidroneumáticos, permite fortalecer la relación de confianza con los clientes, ya que al contar con un sistema integral, se volverán más conscientes de realizar mantenimientos preventivos o correctivos, con cierta frecuencia, incluyendo costos dentro de sus presupuestos y proyecciones.spa
dc.formatPDFspa
dc.publisherFundación Universitaria Los Libertadores. Sede Bogotá.spa
dc.subjectHidroneumáticaspa
dc.subjectSistema de gestiónspa
dc.subjectMantenimiento preventivospa
dc.subjectMantenimiento correctivospa
dc.titleDiseño de un modelo de gestión para el recibo de equipos hidroneumáticos para la empresa Aquatec SASspa
dc.creator.emailcmcontrerasb@libertadores.edu.cospa
dc.subject.subjectenglishHydropneumaticsspa
dc.subject.subjectenglishManagement systemspa
dc.subject.subjectenglishPreventive maintenancespa
dc.subject.subjectenglishCorrective maintenancespa
dc.subject.lembElectrohidrodinámicaspa
dc.subject.lembHidrodinámicaspa
dc.subject.lembMantenimiento - Equipo y accesoriosspa
dc.subject.lembEmpresas - Finanzasspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por:

Open Access Academy
Creative Commons
OpenAIRE
Google Scholar
Sherpa RoMEO
Directory of Open Access Repositories - OpenDOAR
Registry of Open Access Repositories - OpenROAR

BOGOTÁ: PBX. 254 47 50 - 329 93 33 | Carrera 16 # 63 A - 68

CARTAGENA: Tels. (+57) (5) 656 85 34 - 656 08 92 | Calle 31 No. 19 - 51 Barrio Pie de la Popa

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S