Show simple item record

dc.contributor.authorCuartas Correa, José David
dc.coverage.spatialColombiaspa
dc.date.accessioned2021-05-20T19:59:04Z
dc.date.available2021-05-20T19:59:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn16921399
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11371/4042
dc.description.abstractEste proyecto surge del interés de desarrollar una versión de código y diseño abierto, de la metáfora de interacción del proyecto Bridging Book, que conecta un libro impreso con una tableta, usando imames incrustados en sus páginas. Con múltiples experimentos se logró descifrar cómo leer el campo magnético del libro con dispositivos Android y calcular en que hoja está abierto. Se usó el lenguaje Processing y las librerías Ketai y apwidgets. Se desarrolló un prototipo de libro llamado: “Farm Animals Augmented Book”, que controlaba diferentes contenidos multimedia en el dispositivo móvil, al pasar las hojas. Con lo cual se evidenció que el uso de tecnologías libres e imames permite conectar, de forma inalámbrica, artefactos analógicos con artefactos digitales generando experiencias donde un medio se extiende en el otro. El objetivo con el libro era generar una herramienta que facilite a los niños (de primeros grados de primaria), a aprender la pronunciación en idioma inglés, de los nombres de algunos de los animales de la granja.spa
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18270/rt.v15i1.2037spa
dc.source.urihttp://revistas.unbosque.edu.co/index.php/RevTecspa
dc.titleFarm Animals Augmented Book: Expandiendo el contenido del libro impreso con dispositivos móviles.spa
dc.description.abstractenglishThis project emerges from the interest to develop an open source and an open design version of the interactive concept used in the Bridging Book project. The Bridging Book project connects a printed book with a tablet using magnets embedded in its pages. In order to understand this interactive concept, a series of experiments were performed, in order to understand how to read the electromagnetic field generated by a book using an android smartphone. For the purposed of this project, programing language along with the Ketai and apwidgets libraries was used. As a result, a book capable of controlling different multimedia images through a smartphone was built. During this process, it was evidenced that by the use of magnets and a free open source technologies it is possible to connect analogical objects (printed books) with digital devices, so that the one device is the extent of the other one without the use of wires.spa
dc.relation.citationvolume15spa
dc.relation.ispartofjournalRevista De Tecnologíaspa
dc.title.translatedEnhanced Book: Farm animalsspa
dc.description.publindexCspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias de la Comunicación y Humanidadesspa
dc.description.researchgroupComunicación, Cultura y Tecnologíaspa
dc.contributor.orcidCuartas Correa, José David [0000-0001-7211-2237]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por:

Open Access Academy
Creative Commons
OpenAIRE
Google Scholar
Sherpa RoMEO
Directory of Open Access Repositories - OpenDOAR
Registry of Open Access Repositories - OpenROAR

BOGOTÁ: PBX. 254 47 50 - 329 93 33 | Carrera 16 # 63 A - 68

CARTAGENA: Tels. (+57) (5) 656 85 34 - 656 08 92 | Calle 31 No. 19 - 51 Barrio Pie de la Popa

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S