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The Right to Reparation of Members of the Public Force as Victims of the Colombian Internal Armed Conflict: The Need for an Inclusive Victim Law;

dc.creatorCamelo Tequia, Martha Liliana
dc.date2018-07-16
dc.date.accessioned2020-02-17T22:14:31Z
dc.date.available2020-02-17T22:14:31Z
dc.identifierhttps://revistas.libertadores.edu.co/index.php/ViaIuris/article/view/845
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11371/2392
dc.descriptionThe Constitutional Court in Sentence C-161 of 2016 determined that the differential treatment of the right to reparation to members of the public force as victims of the armed conflict is constitutionally acceptable. With this ruling, it is consolidated the criminal-dogmatic dimension that prevails in all legal institutions over members of the public force, both in International Law and in domestic legislation (Law 1448 of 2011) when affirming that they are not susceptible of the same treatment of reparation for being considered warlike actors, and that reparations arising from violation of International Humanitarian Law are only acceptable within the framework of their special treatment. In effect, it is necessary to study the generic concept of victim from the Victim Law approach, as a necessary proponent to humanize the legitimate exercise of those that protect democratic institutions and preserve the monopoly of weapons, through a legal framework of character special for the integral reparation of all members of the public force equivalent to civilian victims.en-US
dc.descriptionLa Corte Constitucional en Sentencia C-161 de 2016 determinó que es constitucionalmente aceptable el tratamiento diferenciado sobre el derecho a la reparación a los miembros de la fuerza pública como víctimas del conflicto armado. Con este fallo, se consolida es la dimensión victimo- dogmática penal que impera en todas las instituciones jurídicas sobre los miembros de la fuerza pública, tanto en el Derecho Internacional como en la legislación interna (Ley 1448 de 2011) al afirmar que no son susceptibles del mismo tratamiento de reparación por ser considerados actores bélicos, y que son solo aceptables las reparaciones emanadas por violación al Derecho Internacional Humanitario en el marco de su tratamiento especial. En efecto, se hace necesario estudiar el concepto genérico de victima desde el enfoque del Derecho Victima, como proponente necesario para humanizar el ejercicio legítimo de aquellos que protegen las instituciones democráticas y conservan el monopolio de las armas, por medio de un marco legal de carácter especial para la reparación integral de todos los miembros de la fuerza pública equivalente a las víctimas civiles.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherVia Iurisen-US
dc.publisherVía Iurises-ES
dc.publisherVía Iurispt-BR
dc.relationhttps://revistas.libertadores.edu.co/index.php/ViaIuris/article/view/845/856
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dc.sourceVia Iuris; No 25 (2018): Via Iuris 25; 1-30en-US
dc.sourceVía Iuris; Núm. 25 (2018): Via Iuris 25; 1-30es-ES
dc.sourceVía Iuris; n. 25 (2018): Via Iuris 25; 1-30pt-BR
dc.source2500-803X
dc.source1909-5759
dc.subjectConflicto armado no internacionales-ES
dc.subjectvíctimas del conflictoes-ES
dc.subjectDerecho Internacional humanitarioes-ES
dc.subjectVictimo dogmática Penales-ES
dc.subjectReparación integrales-ES
dc.subjectFuerza Públicaes-ES
dc.subjectDerecho Victimales-ES
dc.titleThe Right to Reparation of Members of the Public Force as Victims of the Colombian Internal Armed Conflict: The Need for an Inclusive Victim Lawen-US
dc.titleEl Derecho a la reparación de miembros de la Fuerza Pública como víctimas del Conflicto Armado Interno colombiano: La necesidad de un derecho victimal incluyente.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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